a1

ປະຈຸບັນຄົນເຮົາໄດ້ຫັນມາໃຫ້ຄວາມສຳຄັນໃນການຮັກສາສຸຂະພາບກັນຫຼາຍຂຶ້ນໂດຍການເລືອກກິນອາຫານທີ່ມີປະໂຫຍດ ແລະ ດີຕໍ່ສຸຂະພາບເປັນຕົ້ນການກິນອາຫານໃຫ້ຄົບ 6 ໝວດໄດ້ແກ່:ທາດແປ້ງ, ແຄລຊ້ຽມ, ຊີ້ນ, ປາ, ໄຂ່ ແລະຜັກ-ໝາກໄມ້. ສະນັ້ນ ໜັງສືພິມສະບັບ

ນີ້ຂໍນຳສະເໜີບັນທ່ານໄດ້ຮູ້ເຖິງຜົນປະໂຫຍດຂອງຜັກ ແລະ ໝາກໄມ້ບາງຊະນິດທີ່ມີຫຼາຍ ແລະ ຊອກຫາໄດ້ງ່າຍຢູ່ບ້ານເຮົາ ດັ່ງນີ້: 

      - ສາລີ: ສາລີເປັນທັນຍາພືດທີ່ມີຫຼາຍຢູ່ລາວ, ສາມາດນຳໄປປຸງແຕ່ງໄດ້ຫຼາຍປະເພດເຊັ່ນ: ໜຶ້ງ, ຕົ້ມ, ປີ້ງ, ເຮັດນ້ຳຫວານ, ນ້ຳສາລີ... ແຕ່ທ່ານຮູ້ບໍ່ວ່າໃນສາລີ 1 ມານ ໃຫ້ພະລັງງານປະມານ 70ແຄລໍລີ້ ຊຶ່ງອຸດົມໄປດ້ວຍວິຕາມິນເອ ແລະເສັ້ນໃຍອາຫານທີ່ຊ່ວຍປ້ອງກັນພະຍາດມະເຮັງ, ພະຍາດຫົວໃຈ , ພະຍາດຕຸ້ຍ ແລະ  ຊ່ວຍໃນການບຳລຸງກະເພາະອາຫານອີກດ້ວຍ.

      - ໝາກໂມ: ເປັນໝາກໄມ້ທີ່ອຸດົມໄປດ້ວຍເສັ້ນໃຍອາຫານ, ມີວິຕາມິນເອ ແລະ ບີ 6 ທີ່ຊ່ວຍໃນການເຮັດວຽກຂອງໄຕ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຂັບຖ່າຍສິ່ງ ເສດເຫຼືອອອກຈາກຮ່າງກາຍ ແລະ ຍັງເປັນຢາລະບາຍອ່ອນໆ. ການດື່ມນໍ້າໝາກໂມຍັງຊ່ວຍແກ້ຮ້ອນໃນໄດ້ເປັນຢ່າງດີ, ຂັບນ້ຳປັດສະວະ, ແກ້ວິນຫົວ ແລະ ແກ້ອາການອ່ອນເພຍ. ນອກຈາກນີ້ ໝາກໂມຍັງຊ່ວຍບຳລຸງຜິວໜ້າໃຫ້ສົດຊື່ນ ພຽງແຕ່ຝານໝາກໂມບາງໆແລ້ວເອົາມາວາງໄວ້ເທິງຜິວໜ້າ ປະມານ 20 ນາທີກໍຈະຊ່ວຍໃຫ້ຜິວນຸ້ມ, ຊຸ່ມຊື່ນຂຶ້ນໄດ້. 

      - ໝາກສີດາ: ເປັນໝາກໄມ້ທີ່ມີວິຕາມິນຊີສູງກວ່າໝາກໄມ້ຊະນິດອື່ນ, ໂດຍສະເພາະໝາກສີດາທີ່ແກ່ເຕັມທີ່ຈະມີວິຕາມິນຊີສູງກວ່າໝາກສີດາສຸກ. ສຳລັບທ່ານ ໃດທີ່ມີອາການເຄັ່ງຄຽດ, ເຈັບຫົວເປັນປະຈຳໃຫ້ເອົາໝາກສີດາອ່ອນໆມາຝານບາງໆ,  ແຊ່ນ້ຳເຢັນ ແລ້ວວາງໃສ່ເທິງຂະໝັບ ຈະເຮັດໃຫ້ຜ່ອນຄາຍ. ນອກຈາກນີ້ ວິຕາມິນຊີເຫຼົ່ານີ້ຍັງຊ່ວຍສ້າງຄໍລາເຈນໃຫ້ກັບຜິວຈະເຮັດໃຫ້ຜິວພັນເຕັ່ງຕຶງ ແລະ ມີນ້ຳມີນວນ.

      - ໝາກຂາມປ້ອມ:ມີສັບພະຄຸນຊ່ວຍບັນເທົາໂລກກະເພາະ, ແກ້ໄອ ແລະຂັບຂີ້ກະເທີ່ໄດ້ເປັນຢ່າງດີ. ການກິນໝາກຂາມປ້ອມເພື່ອເປັນຢາບຳລຸງຮ່າງກາຍພຽງແຕ່ເອົາໝາກຂາມປ້ອມມາທຸບພໍແຕກ,ແກະແກ່ນອອກຈາກນັ້ນເອົາເນື້ອໝາກຂາມປ້ອມມາແຊ່ລົງໃນນ້ຳເຜິ້ງ ປະມານ3-5 ມື້ ແລ້ວກິນມື້ລະ 1-2 ໝ່ວຍ ເມື່ອກິນເປັນປະຈຳຈະຊ່ວຍແກ້ອາການອ່ອນເພຍໄດ້.

      - ໝາກພ້າວ: ມີປະລິມານໄຂມັນແລະ ທາດແປ້ງສູງ, ມີປະລິມານນ້ຳມັນ 65 ເປີເຊັນ. ຕ່ອນໝາກພ້າວເປັນຢາບຳລຸງແກ່ຮ່າງກາຍ, ຊ່ວຍຂັບນ້ຳປັດສະວະແລະ ແກ້ໄຂ້ໄດ້.  ນອກຈາກນີ້ ນ້ຳມັນໝາກພ້າວຍັງໃຊ້ທາແກ້ເຈັບປວດເສັ້ນເອັນ,ທາບາດແຜບໍລິເວນໄຟໄໝ້ນ້ຳຮ້ອນລວກ, ຖ້າເອົາມານວດໃສ່ເສັ້ນຜົມຈະຊ່ວຍໃຫ້ຜົມນຸ້ມ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນບັນຫາຜົມແຕກປາຍໄດ້ນຳອີກ.

                                                                                                                                                 ຂໍ້ມູນຈາກ: ປື້ມໝາກໄມ້ບຳລຸງສຸຂະພາບ

                                                                                                                                                                  ໂດຍ: ເກດມະນີ